হাইস্কুল শিক্ষান্ত পৰীক্ষাৰ ফলাফল ওলাল ৷ কেইদিনমান পাছত উচ্ছতৰ মাধ্যমিকৰ ফলাফল ওলাব ৷
বহুতৰে ফলাফল ভাল হ’ব, কিছুৰ ফলাফল তেনে নহ’ব ৷ ফলাফল ভাল হোৱা সকলে আগলৈ আৰু ভাল ভাল ফলাফল কৰিব, আজি ফলাফল বেয়া হোৱা সকলেও
জীৱনত সফলতাৰ বাট দেখা পাব, তাৰেই কামনা কৰিছে ৷
পাছে তাৰ মাজতে এনে কিছু খবৰো ওলাইছেই যি বৰকৈ আঘাট দিছে ৷ কাকতত দেখা পালো, আজি এঠাইলৈ যাওঁতে শুনিও আহিলো ৷ ফলাফলত অসন্তুষ্ট হৈ, হতাশ হৈ ১৬ বছৰীয়া ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে আত্মহনণৰ পথ লৈছে ৷
এইটো কেনেকুৱা ধৰণৰ কথা ? কেনেকৈ ভাবিব
পাৰিছে সৰু সৰু ল’ৰা-ছোৱালীবোৰে আত্মহনণৰ কথা ? কেনেকৈ গম পালে তেওঁলোকে এটা পৰীক্ষাত কেইটামান নম্বৰ কমকৈ পোৱাৰ কাৰনে
জীৱনটো বিফল হ’ল বুলি ?
মোৰ নিজৰ শৈশৱৰ দিনবোৰ, কৈশোৰৰ দিনবোৰলৈ
মনত পৰিছে ৷ স্কুলৰ পৰা আহি ঘৰলৈ ভাত কেইটা খায়ে ওচৰৰে মুকলি পথাৰখনলৈ দৌৰ মাৰো ৷ প্ৰথম
অৱস্থাত লুকা-চুৰি, দৌৰা-দৌৰি, পিটথু (কিবা বেলেগ নামো আছে হেনো !) আদি খেল খেলিছিলো
৷ ডাঙৰ হৈ অহাৰ লগে লগে ক্ৰিকেট, ফুটবল খেলিবলৈ ধৰিলো ৷ প্ৰতিদিনেই হৰা-জিকাৰ যুজ ৷
কেতিয়াবা হাৰো, কেতিয়াবা জিকো ৷ তাৰ মাজতে কাজিয়াও কৰো কেতিয়াবা ৷ কেতিয়াবা এনেকুৱাও
লাগে নিজৰে অতি মৰমৰ কোনো বন্ধুৱে বিশ্বাসঘাতকতা কৰিলে ৷ কিন্তু হাৰিলো বা জিকিলো,
কাজিয়া কৰিলো বা কোনোবাই অন্যায় কৰিলে কেনো কাৰনতে কান্দি কান্দি ঘৰলৈ উভটি নগৈছিলো
৷ খেল পথাৰৰ কাহিনী খেল পথাৰতে সামৰিছিলো ৷ আবেলিৰ সময়খিনিত ক’ত সময় পাৰ কৰো মা-দেউতাহঁতে
জানিছিল ৷ কিন্তু মোৰ মনে নধৰে তাত কি কি ঘটে তেওঁলোকে জানিছিল ৷ স্কুলত বহু কথাই শিকিলো
কিন্তু জীৱন যুজৰ বহু আদিপাঠ আছিল আবেলিৰ সেই
সময়খিনি ৷ সেই খেলবোৰৰ যোগেদিয়ে পৰাজয়ৰ সৈতে, প্ৰত্যাহ্বানৰ সৈতে মোকাবিলা কৰিবলৈ শিকিলো
৷
আজিৰ ল’ৰা-ছোৱালীবোৰে তেনে ধৰনৰ পৰিবেশ
নোপোৱা হ’ল নেকি বাৰু ?? মোৰ ছোৱালীজনীয়ে নাই পোৱা, এই কথাত মই নিশ্চিত ৷
আজিৰ ল’ৰা-ছোৱালীবোৰে হয়তো ডাঙৰ হৈছে এনে এক পৰিবেশত য’ত তেওঁলোকে প্ৰত্যাহবানৰ
মুখামুখি হ’ব নালাগে ৷ মাক-দেউতাকেই তেওঁলোকৰ কাৰনে সকলো কৰি দিয়ে ৷ আজিৰ ল’ৰা-ছোৱালীবোৰে
হয়তো ডাঙৰ হৈছে এনে এক পৰিবেশত য’ত তেওঁলোকে
পৰাজয়ৰ মুখামুখি হৈ পোৱা নাই ৷ কম্পিউটাৰত গুলি-গুলি খেলে, ‘কাৰ-ৰেছ’ খেলে বা আন কোনো
খেল খেলে য’ত তেওঁলোক সদায়ে জয়ী হয় ৷ তেওঁলোকে
কাজিয়া কৰিও পোৱা নাই ছাগে ৷ তেওঁলোকৰ জীৱনৰ প্ৰতিটো কথায়ে নিয়ন্ত্ৰিত ৷ ক’ত যাব, কি
কৰিব, কেনেকৈ কৰিব ৷ কিন্তু হাইস্কুল শিক্ষান্ত পৰীক্ষা
বা উচ্ছতৰ মাধ্যমিকত
প্ৰথমবাৰৰ বাবে তেওঁলোক মুখামুখি হয় এনে এক পৰিস্থিতিৰ যি পৰিস্থিতিৰ ওপৰত তেওঁলোকৰ
বা তেওঁলোকৰ মাক-দেউতাকৰ কোনো নিয়ন্ত্ৰন নাই ৷ ইপ্শিত ফলাফল নাপালেই হৈ পৰে হতাশ ৷
এইটোও এটা কাৰণ হ’ব পাৰে নেকি
বাৰু ?
এনে ধৰনৰ ঘটনাবোৰ কিয় হৈছে মনোবৈজ্ঞানিক
সকলে, শিক্ষাবিদসকলে, সমাজবিদ সকলে বাখ্যা কৰিব পাৰিব ছাগৈ ৷ পাছে এজন সাধাৰণ নাগৰিক
হিচাবে, এজন দেউতাক হিচাবে মোক কিন্তু এই কথাখিনিয়ে বৰকৈ আমনি কৰিছে ৷
Bhaal laagil Pratibhu..... ei lekhaa-tito bahu abhibhawakar manar prashna bilaakor baa bhaawanaa bilaakor prakaax ghatise.......
ReplyDelete